Wie is jouw doelgroep?

Wanneer je ergens heel erg blij van wordt, kost het je waarschijnlijk helemaal geen moeite om er over te vertellen. Om samen ergens blij van te worden hoef je alleen nog maar mensen te vinden die er net zo over denken als jij. Misschien onnodig om uit te leggen maar zakelijk gezien is de groep mensen waarnaar je zoekt natuurlijk je doelgroep. Eigenlijk is het vinden van je doelgroep dus heel erg simpel; je hoeft alleen maar zoveel mogelijk te vertellen over dat wat je het liefst doet en je zult zien dat de groep gelijkgestemden om je heen steeds een beetje groter wordt.

Share and show

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren te bedenken om jouw enthousiasme te delen en je doelgroep steeds een beetje groter te laten groeien. Er ‘gewoon’ zoveel mogelijk over vertellen is één ding. Een ander voorbeeld is laten zien wat jouw product of dienst voor iemand kan doen. Heb je bijvoorbeeld al eens nagedacht over de vele manieren waarop jij je product of dienst kunt fotograferen? Een artikel kun je vast in verschillende settings laten zien op jouw social media kanalen en bied jij een dienst aan dan is het vooral leuk om jezelf te laten zien. Op deze manier raken mensen snel vertrouwd met je product of met jou.

Nog een goed voorbeeld van hoe je je doelgroep kunt vinden is door het organiseren van leuke weggeefacties. De allerbeste ambassadeurs zijn natuurlijk fans van jouw product of dienst. Wat doe jij wanneer je iets krijgt waar je echt heel blij mee bent? Juist! Dit aan iedereen vertellen! Zo vertel je dus niet alleen zelf over jouw product of dienst, maar geef je ook jouw fans podium. Geen product om te versturen? Bied dan je dienst eens gratis aan. Grote kans dat degene die je ermee helpt er heel erg blij mee is en dit weer aan anderen gaat vertellen. 

Opdracht

Fotografie en weggeven zijn slechts twee voorbeelden van hoe je met jouw enthousiasme je doelgroep kunt bereiken. Welke 5 verschillende manieren kun je nog meer bedenken? Meer mag natuurlijk ook 😉

1 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

5 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Lukt het je niet om vijf verschillende manieren te bedenken maar zou je wel willen weten welke middelen je allemaal nog meer in zou kunnen zetten om je doelgroep te kunnen bereiken? Klik dan eens hier Ik help je graag verder!

Dit wil je vast ook lezen…

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

0 reacties
Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *